Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG TŁUMACZEŃ W SERWISIE WWW.SIMPLEXLINGUA.PL – OBOWIĄZUJE OD DNIA 11.11.2021r.

Artykuł 1. DEFINICJE

Definicja użytych w niniejszym regulaminie terminów:
SIMPLEXLINGUA.PL – Simplex Lingua – Tłumaczenia specjalistyczne – Arkadiusz Pecyna FHU SirSana (poczta Łęczyca, kod pocztowy 99-100) przy ul. M. Konopnickiej 7 lok. 20, numer wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej RK.6411/74/2009 prowadzonej przez Burmistrza Miasta Łęczyca, numer REGON 100721825, numer NIP 7752454049, będący Administratorem Danych Osobowych.
KLIENT – Klient serwisu SimplexLingua.pl
OCZYWISTA OMYŁKA PISARSKA – drobne zniekształcenie w zapisie słowa nieuniemożliwiające rozpoznania jego znaczenia, tzw. „literówka”
OPRACOWANIE GRAFICZNE – weryfikacja tekstu w celu zachowania jego oryginalnego układu na stronie, a także zachowania oryginalnej wielkości i kroju czcionki
OPRACOWANIE STYLISTYCZNE – weryfikacja tekstu pod względem poprawności stylistycznej i interpunkcyjnej
REGULAMIN – niniejszy regulamin
SERWIS – biuro tłumaczeń specjalistycznych, oferujący Usługi tłumaczeń działający pod domeną SimplexLingua.pl
TEKST DOCELOWY – tekst przetłumaczony z Tekstu źródłowego sporządzony w języku docelowym (polski lub angielski)
TEKST ŹRÓDŁOWY – tekst oryginału sporządzony w języku źródłowym przeznaczony do wykonania Usługi tłumaczenia (polski lub angielski)
USŁUGA TŁUMACZENIA – przekład Tekstu źródłowego na Tekst docelowy, niewymagający poświadczenia urzędowego, pozbawiony dodatkowego Opracowania stylistycznego i Opracowania graficznego, przeznaczony do użytku własnego. Niemniej jednak SimplexLingua.pl dokłada największej staranności, aby takie Teksty docelowe były zbliżone graficznie i dopracowane stylistycznie według najlepszej wiedzy tłumacza.
W przypadkach, gdy Tekst źródłowy objęty Usługą tłumaczenia i gdzie Tekst docelowy będzie stanowił część utworu przeznaczonego do dalszego płatnego lub bezpłatnego rozpowszechniania, należy zgłosić taki fakt przy wycenie.
WYCENA – wysokość wynagrodzenia SimplexLingua.pl za wykonanie Usługi tłumaczenia oraz termin wykonania Usługi tłumaczenia
ZAMÓWIENIE USŁUGI TŁUMACZENIA – zawarcie pomiędzy SimplexLingua.pl a Klientem umowy o wykonanie Usługi tłumaczenia na zasadach określonych w Wycenie oraz Regulaminie

ARTYKUŁ 2. KORZYSTANIE Z SERWISU

1. SimplexLingua.pl w ramach Serwisu świadczy drogą elektroniczną na rzecz Klientów Usługi tłumaczeń w zakresie języka polskiego i angielskiego.
2. Klientami, użytkownikami serwisu mogą być wyłącznie podmioty będące i nie będące konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
3. Korzystanie z Serwisu i Zamawianie Usługi tłumaczenia może odbywać się wyłącznie w zgodzie z obowiązującymi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami. W szczególności zakazane jest przesyłanie do Usługi tłumaczenia Tekstów źródłowych oraz zamieszczanie w Serwisie treści naruszających prawa osób trzecich, mających charakter rasistowski, prezentujących przemoc albo nawołujących do niej lub w inny sposób naruszających przyjęte normy moralne i społeczne.
4. Do korzystania z Serwisu konieczne jest posiadanie poprawnie skonfigurowanej najnowszej wersji przeglądarki internetowej oraz akceptacja plików typu „cookies”.

PŁATNOŚCI NA RZECZ SimplexLingua.pl
5. Płatności na rzecz SimplexLingua.pl następują poprzez:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy SimplexLingua.pl,
b) przekaz pocztowy na rachunek bankowy SimplexLingua.pl,
6. Płatności na rzecz SimplexLingua.pl przyjmowane są w walucie polskiej PLN. W przypadku wpłaty w innej walucie niż polska płatność zaliczana jest na poczet wymaganej kwoty za Usługę tłumaczenia po przeliczeniu dokonanej wpłaty na walutę polską na podstawie kursu wymiany walut banku prowadzącego rachunek bankowy SimplexLingua.pl z dnia uznania rachunku bankowego.
7. W przypadku uznania rachunku bankowego, należącego do SimplexLingua.pl w dni robocze po godz. 15.00, w sobotę lub niedzielę lub w tym dniu ustawowo wolnym od pracy płatność za Usługę tłumaczenia uznawana jest, jako wykonana w najbliższym dniu roboczym do godz. 15.00.
8. Dokonanie płatności na rzecz SimplexLingua.pl może być przeznaczone wyłącznie na wynagrodzenie SimplexLingua.pl za Usługę tłumaczenia i wyłączona jest możliwość jego zwrotu w całości lub w części za wyjątkiem sytuacji określonych w Regulaminie.
9. W przypadku otrzymania przez SimplexLingua.pl bankowego potwierdzenia przelewu w dniu roboczym, SimplexLingua.pl może wedle własnego uznania potraktować go jako uznanie swojego rachunku bankowego przed godz. 15:00 tego dnia.

Artykuł 3. USŁUGA TŁUMACZENIA

WYCENA
1. Wycena jest bezpłatna, chyba że oszacowanie ceny jest utrudnione ze względu na dostarczony plik (pdf, skany, tekst jako pliki obrazów), gdzie konieczna jest dodatkowa obróbka celem uzyskania informacji o ilości stron tłumaczeniowych/znaków ze spacjami. Jeżeli dochodzi do zamówienia, to kwota za wycenę uwzględniana jest w cenie Usługi tłumaczenia.
2. Wycena dokonywana jest w sposób indywidualny. Niemniej jednak w większości przypadków opieramy się na wycenie za stronę tłumaczeniową, gdzie strona taka zawiera 1800 znaków ze spacjami. W innym przypadku, w zależności od objętości Tekstu źródłowego, możemy zaproponować korzystniejszą, indywidualną ofertę. [Jak sprawdzić ile znaków ma dokument pokazujemy tutaj]
3. W celu uzyskania Wyceny należy:
a) w Serwisie (zakładka Wycena) lub w wiadomości e-mail  na adres biuro@simplexlingua.pl załączyć plik zawierający Tekst źródłowy. W przypadku kontaktu osobistego należy udostępnić Tekst źródłowy w formie papierowej lub na komputerowym nośniku danych.
b) podać język Tekstu źródłowego i język Tekstu docelowego.
c) wybrać lub podać branżę przeważającą dla Usługi tłumaczenia zgodną z przeważającą częścią Tekstu źródłowego.
d) możliwe jest wykonanie korekty przetłumaczonego tekstu przez Klienta, ale należy przekazać SimplexLingua.pl tekst pliku oryginalnego – korekta stanowi 80% ceny kompletnego tłumaczenia, ale może być ustalana indywidualnie.
4. Termin wykonania Usługi tłumaczenia podany w Wycenie nie może być krótszy niż 1 dzień roboczy, chyba, że zostanie wyraźnie ustalone inaczej.

ZAMÓWIENIE USŁUGI TŁUMACZENIA
5. Zamówienie Usługi tłumaczenia następuje z chwilą akceptacji Wyceny przez Klienta, poprzez dokonanie Płatności na rzecz SimplexLingua.pl za Usługę tłumaczenia lub przesłanie na podany w Wycenie adres e-mail Serwisu opatrzonego podpisem osoby zamawiającej w imieniu podmiotu nie będącego konsumentem poprawnie sporządzonego Zamówienia.
6. Zamówienia przesłane w soboty, niedziele, dni ustawowo wolne od pracy i dni robocze po godzinie 15:00 traktowane są jako złożone najbliższego dnia roboczego do godz. 15:00, chyba, że ustalono inaczej.
7. Z chwilą Zamówienia Usługi tłumaczenia następuje powstanie obowiązku zapłaty za Usługę tłumaczenia zgodnie z terminem płatności określonym w Wycenie.

REALIZACJA ZAMÓWIENIA
8. SimplexLingua.pl zapewnia wykonanie Usługi tłumaczenia przez odpowiednio przygotowanych zawodowo tłumaczy.
9. Wykonanie Usługi tłumaczenia następuje poprzez przesłanie do Klienta w wiadomości e-mail Tekstu docelowego w postaci pliku komputerowego lub w inny sposób – jeśli Klient i Serwis uprzednio zgodnie postanowią.
10. Wykonana Usługa tłumaczenia może zawierać Oczywiste omyłki pisarskie. Omyłki te nie stanowią wady Usługi tłumaczenia.

FAKTURY BEZ VAT
11. Na wyraźną prośbę Klienta, nie później niż do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym została zrealizowana Usługa tłumaczenia, SimplexLingua.pl wystawia Klientowi nie będącemu konsumentem fakturę BEZ VAT w formie elektronicznej i przesyła ją na adres e-mail podany w zamówieniu.
12. Na wyraźną prośbę Klienta przesłane z adresu e-mail podanego przez Klienta do wyceny, zgłoszone SimplexLingua.pl przed Zamówieniem Usługi tłumaczenia albo przed wystawieniem faktury w formie elektronicznej, SimplexLingua.pl wystawia fakturę BEZ VAT w formie papierowej w miejsce formy elektronicznej i przesyła ją pocztą na adres Klienta podany podczas składania zapytania o Wycenę.
13. Na fakturze BEZ VAT zamieszcza się dane Klienta podane w chwili wyrażenia chęci otrzymania faktury BEZ VAT.

REZYGNACJA Z ZAMÓWIENIA
14. Klient może zrezygnować z zamówionej Usługi tłumaczenia aż do chwili jego wykonania.
15. W przypadku rezygnacji z zamówionej Usługi tłumaczenia przed rozpoczęciem wykonania Usługi tłumaczenia, Klientowi przysługuje zwrot połowy wynagrodzenia SimplexLingua.pl podanego w Wycenie. Zwrot następuje poprzez wykonanie przelewu na rachunek, z którego Klient dokonał Płatności na rzecz Serwisu lub w inny, wskazany przez Klienta pisemnie sposób.
16. W przypadku rezygnacji z zamówionej Usługi tłumaczenia po jego przekazaniu do realizacji, Klientowi nie przysługuje zwrot jakiejkolwiek części wynagrodzenia SimplexLingua.pl podanego w Wycenie.

Artykuł 5. REKLAMACJE

WADY WYKONANEJ USŁUGI TŁUMACZENIA
1. Jeśli Usługa tłumaczenia ma wadę Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji.
2. Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej lub przesłana pocztą elektroniczną na adres biuro@simplexlingua.pl w terminie 14 dni od wykonania Usługi tłumaczenia pod rygorem utraty uprawnień z tytułu rękojmi za wady.
3. Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis wady.
4. Reklamacja złożona z naruszeniem wymagań określonych w ust. 2 i 3 nie podlega rozpoznaniu.
5. SimplexLingua.pl rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od dni jej otrzymania przesyłając odpowiedź na adres poczty elektronicznej Klienta przekazany podczas zapytania o wycenę. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy rozpatrzenie reklamacji jest utrudnione z przyczyn obiektywnych, np. z uwagi na obszerność Usługi tłumaczenia, termin rozpatrzenia reklamacji może zostać wydłużony do 30 dni, o czym Klient zostanie przed upływem 14 dni poinformowany.
6. W razie uwzględnienia reklamacji SimplexLingua.pl:
a)dokonuje usunięcia wady w terminie równym terminowi wykonania Usługi tłumaczenia zgodnie z Wyceną, ale nie krótszym niż 2 dni lub
b)dokonuje obniżenia wysokości wynagrodzenia SimplexLingua.pl określonego w Wycenie stosownie do zakresu i rodzaju wady.
7. Obniżenie wysokości wynagrodzenia SimplexLingua.pl następuje poprzez dokonanie zwrotu części lub całości wpłaconej przez Klienta Płatności na rachunek, z którego Klient dokonał Płatności lub inny wskazany przez niego pisemnie sposób.

OPÓŹNIENIE W WYKONANIU USŁUGI TŁUMACZENIA
8. SimplexLingua.pl nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w wykonaniu Usługi tłumaczenia, chyba że wynikło ono z winy SimplexLingua.pl.
9. W przypadku opóźnienia za które SimplexLingua.pl ponosi odpowiedzialność, Klientowi przysługuje prawo do obniżenia wysokości wynagrodzenia SimplexLingua.pl określonego w Wycenie w wysokości 3% za każdy dzień roboczy opóźnienia, ale nie więcej niż o 50% pod warunkiem, że opóźnienie jest nie dłuższe niż 16 dni roboczych.
10. Obniżenie wysokości wynagrodzenia SimplexLingua.pl następuje na żądanie Klienta, poprzez przesłanie do Serwisu wiadomości e-mail zawierającej to żądanie, a Serwis w ciągu 14 dni dokona zwrotu pieniędzy na rachunek, z którego Klient dokonał Płatności lub na innych rachunek Klienta, wyraźnie przez niego wskazany. W przypadku Klientów nie będących konsumentami, zwrot rozliczany jest na fakturze BEZ VAT, poprzez obniżenie kwoty Wyceny o wartość wskazaną w Art. 5 ust. 9.
11. W przypadku, gdy opóźnienie, za które SimplexLingua.pl ponosi odpowiedzialność, przekracza 16 dni roboczych, Klient jest uprawniony do odstąpienia od zamówionej Usługi tłumaczenia.
12. Oświadczenie Klienta o odstąpieniu powinno zostać złożone SimplexLingua.pl w formie pisemnej, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia powstania uprawnienia do odstąpienia – pod rygorem jego utraty.

Artykuł 4. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

1. SimplexLingua.pl nie ponosi odpowiedzialności w sytuacjach określonych w Rozdziale 3 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), a także w następujących przypadkach:
a) korzystania z Serwisu w sposób sprzeczny z Regulaminem, w szczególności podania niepełnych lub nieprawdziwych danych przy Rejestracji, nieuaktualnienia danych Klienta, korzystania z innych niż wymagane przeglądarek internetowych oraz przesyłania do Serwisu niedozwolonych treści,
c) niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi tłumaczenia spowodowanego siłą wyższą,
d) utraty danych Klienta wskutek awarii sprzętu lub systemu komputerowego albo innych okoliczności niezależnych od SimplexLingua.pl,
e) przerwy w dostępie do Serwisu spowodowanej koniecznością przeprowadzenia prac technicznych lub konserwacyjnych, a także przerwy spowodowanej z innych przyczyn, chyba, że przyczyny te zostały zawinione przez SimplexLingua.pl, a przerwa trwała co najmniej 14 dni.
2. Wysokość odpowiedzialności SimplexLingua.pl z tytułu zamówionej Usługi tłumaczenia ograniczona jest do wartości podanej w Wycenie tej Usługi tłumaczenia.

Artykuł 5. POLITYKA PRYWATNOŚCI

1. SimplexLingua.pl informuje, że:
a) jest administratorem podanych przez Klienta danych osobowych,
b) w celu wykonania Umowy będzie wykonywać usługi tłumaczeniowe, a w ich trakcie w tym celu będzie przetwarzać dane osobowe Klienta.
2. SimplexLingua.pl będzie przetwarzał dane dotyczące Klienta:
a) na potrzeby prowadzonej działalności tłumaczeniowej, wykonywania Wycen, rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń, przeciwdziałania nadużyciom, realizacji obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, przepisów prawa podatkowego, a także archiwizacji,
b) przez okres niezbędny do wykonania Umowy, której Klient jest stroną lub czynności związanych z usługami, które są lub były świadczone na jego rzecz, a następnie przez okres 10 lat liczony od dnia, w którym rozwiązano Umowę lub inny okres właściwy dla przedawnienia ewentualnych roszczeń,
c) w zależności od przypadku, po upływie powyższych okresów SimplexLingua.pl zanonimizuje dane Klienta,
d) Klient ma prawo dostępu i do sprostowania swoich danych oraz ich przeniesienia, a także może żądać ich usunięcia, ograniczenia lub wnieść sprzeciw wobec ich przetwarzania. Klient ma również prawo wnieść skargę do organu nadzorczego w zakresie ochrony swoich danych.
3. Klient może wszystkie udzielone zgody związane z przetwarzaniem jego danych osobowych przez SimplexLingua.pl zmienić lub odwołać. Zmiana lub odwołanie powinno mieć formę pisemną.
4. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie od SimplexLingua.pl, za pośrednictwem poczty, poczty elektronicznej, informacji o nowościach i promocjach oferowanych w Serwisie oraz o zdarzeniach dotyczących Klienta, a związanych z korzystaniem przez niego z Serwisu w szczególności związanych z zamówioną Usługą tłumaczenia.

Artykuł 6. ZACHOWANIE TAJEMNICY

1. SimplexLingua.pl zobowiązuje się zachować w tajemnicy informacje o:
a) stosowanej przez Klienta organizacji pracy oraz sposobie prowadzenia działalności handlowej – stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, jeśli wszedł w jej posiadanie,
b) ustalonym wynagrodzeniu za wykonanie Usługi tłumaczenia,
c) treści każdego zaoferowanego do tłumaczenia tekstu, a także wykonanej Usługi tłumaczenia, chyba że są one dostępne publicznie.

Artykuł 7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. SimplexLingua.pl jest uprawniony do zmiany Regulaminu, pod warunkiem poinformowania Klienta o tej zmianie w terminie nie krótszym niż 14 dni, chyba że obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej.
2. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem terminu wskazanego przezSimplexLingua.pl w zawiadomieniu o zmianie Regulaminu przesłanym na adres poczty elektronicznej Klienta podanym podczas zapytania o Wycenę w zakładce wycena lub na adres biuro@simplexlingua.pl.
3. Klient może odmówić przyjęcia zmiany Regulaminu najpóźniej do dnia poprzedzającego dzień wejścia w życie zmiany.
4. W przypadku odmowy przyjęcia przez Klienta zmiany Regulaminu
a) realizacja dotychczas zamówionych Usług tłumaczeniowych następuje na zasadach dotychczasowych,
b) Klient nie może zamawiać nowych Usług tłumaczeniowych.
5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego.
6. Sądem wyłącznie właściwym do rozpoznawania sporów pomiędzy SimplexLingua.pl i Klientem jest sąd rzeczowo właściwy dla siedziby SimplexLingua.pl.
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 11 listopada 2021r.

UZNANIA I PODZIĘKOWANIA

Uznania i podziękowania za udostępnienie klipu video na stronie głównej dla: Stock footage provided by Videvo, downloaded from www.videvo.net.